Treeningud lapseootel naisele

Lapseootus on ilus aeg ja kindlasti iga lapse puhul kordumatu kogemus. Üldiselt peaks arvestama, et normaalselt kulgev lapseootus ei ole haigus: üheksa raseduskuu jooksul ei pea sportimisega harjunud inimene järgima erirežiimi ja ta võib treeningutega rahulikult jätkata.

Iga naine peab muidugi ise oma enesetunde järgi otsustama, kas sportida edasi või mitte. Mõnel juhul ei soovita treenida ka arstid.

Lapseootuse esimene trimester
Lapseootuse esimene trimester möödub enamasti märkamatult (keha ei muutu palju). Treenerit tasuks lapseootusest siiski kohe teavitada, sest mõnda harjutust tuleb teha teisiti ja mõni on tarvis üldse ära jätta.

Aeroobikasaalis saab raseduse algusfaasis (4.–14. nädal) teha kõiki treeninguid (olenevalt eelnevast treeningukogemusest). Edasi tuleb valida treeninguid enesetunde järgi.

Lapseootuse teine trimester
Mida aeg edasi (alates 16. nädalast), seda raskemaks kehal läheb. Seetõttu tuleb raseduse teisel trimestril treeningukoormus üle vaadata. Kõhu kasvades tuleks loobuda kõhulihaste treeningust, samuti raskematest treeningutest, mis sisaldavad hüppeid või mille puhul pulss tõuseb kiiresti üle 150 löögi minutis ja püsib seal pikemalt.

Samas BodyPump sobib ideaalselt, kui seda on tehtud ka enne. Mõni harjutus ja raskus tuleb muuta sobivamaks: näiteks kõhulihase loo ajal võiks treenida hoopis alaselga või lihtsalt puhata.

Lapseootuse viimane trimester
Viimasel trimestril tasub võtta tempot ja raskust veelgi maha: siis oleks hea ujuda, venitada, jalutada värskes õhus ning tunda rõõmu endast ja tulevasest lapsest.

Raseduse viimasel trimestril (alates 26.–30. nädalast) sobivad vesiaeroobika (AquaMix, AquaTone, AquaFit), rahulik ja mõnus BodyBalance, Hatha Yoga, Body Mind Therapy ning Stretching 30 ja 60. Jõusaal sobib samuti ideaalselt, kuna treeningu tempo ja kestus on siin treenija sättida.

Lapseootus on keha hetkeline õnneseisund, kus keha keskpunkt nihkub veidi paigast. Kõike võib sel ajal teha, aga rahulikumalt ja mõttega.

Audentes Fitness

Tondi 84, 11316 Tallinn
Telefon 699 6699
sport@audentes.ee

Välishooajal 01.06–31.08
E–R 6.30–22.00; L, P 8.00–20.00

Sisehooajal 01.09–31.05
E–R 6.30–23.00; L, P 8.00–22.00

Fitnessi töötajad
Fitnessi treenerid

Facebook

Jalus