Uudised

Agris Eensalu: „Tuleb end lihtsalt diivanilt püsti ajada ja asi ära teha“

11.10.2017

Agrisest sai meie fitnessiklubi liige ja salenemisprogrammis osaleja 2013. aastal. „Audentes Fitnessi valisin sellepärast, et mulle sobis klubi asukoht. Lisaboonuseks olid mitmekülgsed sportimisvõimalused ehk ujula, kergejõustikuhalli, jõusaali ja rühmatreeningute olemasolu,“ kirjeldab klubiliige oma valikukriteeriume.

Oled viimaste aastate jooksul läbi teinud nii füüsiliselt kui ka tõenäoliselt vaimselt suure muutuse. Palun kirjelda oma teekonda.
Enne klubiga liitumist oli mu füüsiline vorm üsna olematu. Tööl küll pidin liikuma, aga seda jäi väheks.

Ka toitumine ei olnud tervislik. Hommikuks olid tavaliselt võisaiad, lõunaks kebab, friikad, pitsa, burger või mingi poes pakutav rasvast nõretav valmistoit. Ja ega siis magustoit söömata ei jäänud: tavaliselt lõpetasid lõuna pannkoogid moosiga.

Õhtusöögiks oli päts saia, peale ikka korralikud viilud keeduvorsti koos juustuga. Lasin need mikrolaineahjus soojaks, võtsin diivanil mõnusa asendi ja õhtusöök võis alata. Voodi kõrval oli mul veel tavaliselt 1,25 l Sprite’i või Coca-Cola pudel, mis hommikuks sai tühjaks.

Nii need kilod vaikselt tulid. Kaal oli tõusnud juba 120 kilogrammini, soki jalga saamine oli kõva ettevõtmine ja kingapaelte kinnisidumine võttis võhmale.

Lõpuks sain aru, et asi on vale. Algul proovisin ise kaalu kontrolli alla võtta, paar kilo ikka sain maha, aga ega mingit suurt tulemust ei olnud.

Osa kolleege hakkas käima Tartu suusamaratonil ja rattavõistlustel ning nad olid sellest päris vaimustuses. Mul tekkis ka tahtmine võistlustest osa võtta. Nii saigi suusad ostetud ja treenimine võis alata, et minna oma esimesele Tartu suusamaratonile. See võistlus kestis mul (kui õigesti mäletan) umbes kuus tundi ja natukene pealegi. Aga olin maitse suhu saanud ja isu hakkas kasvama.

Tahtsin oma tulemusi parandada ja kolleegidest parem olla, selleks pidin üleliigsetest kilodest lahti saama. Ühel päeval rääkis mu abikaasa (kes oli juba Audentes Fitnessiga liitunud), et ta oli näinud salenemisprogrammi reklaami. Nii ma siis ennast kohale vedasin.

Sinu personaaltreeneriks sai Signe Tilk. Milline on tema panus Sinu füüsilise vormi parandamisel?
Signe tegi mulle algul koormustesti, mille tulemus ei olnud rõõmustav. Selle järgi võis arvata, et olen 60-aastane. Tegelikult oli mul siis vanust vaid 34 aastat.

Seejärel koostas ta treeningukava, mida ma järgima asusin. Lisaks sellele hakkasin hommikuti käima ujumas, jooksmas ja rühmatreeningutel. Signe aitas muutusele kõvasti kaasa, sest kui mul tekkis tahtmine murduda ja kõigele käega lüüa, siis oli tema see, kes minusse uskus ning mu jälle tagasi sadulasse upitas.

Muidugi oli sellel teel väga palju abi ka minu perest.

Kuhu oled jõudnud ja millised on Sinu lemmiktreeningud?
Praegu on seis selline, et olen suutnud oma kaalu hoida 90 kg juures, käin mitmesugustel maratonidel (eriti just rattamaratonidel) ja muidugi Audentese rühmatrennides. Üks mu lemmik on BodyAttack, milles üritan alati osaleda. Meeldib ka ringtreening 75, kõik teised trennid on samuti head.

Mida ütled inimesele, kes samuti tahab alustada teekonda parema vormi poole?
Julgustan teda kohe tegutsema. Kaotada pole midagi, kui, siis ainult kilosid. Võita on aga palju, näiteks häid sõpru!

 

Jalus