Uudised

Katrin Hiiepuu: „Jooksutreening 75 toob vaheldust tavapärasesse treeningrütmi“

29.01.2015

Katrin-Hiiepuu_2015Olin jooksutreener Kertule juba pikka aega lubanud, et tulen tema tundi ja proovin. Ühel teisipäeval jõudiski kätte see aeg, kus pidin siis oma lubadust ka reaalselt täitma.

Minu jooksutaust on üürike ja väga harrastaja tasemel. Viimastel aastatel pole peaaegu üldse sellega tegelenud, sest muud hobid, nagu jõusaalis raskuste tirimine ning töö rühmatreenerina, ei jäta väga palju vaba aega ja energiat. Pidevalt on oht üle treenida, kui ei saa treeningutest piisavalt taastuda ja puhata.

Lõpuks siis leidsin oma graafikust aja, kus jooksma minna. Jooksutunnid toimuvad teisipäeviti ja neljapäeviti kell 18 kergejõustikuareenil, ühe treeningtunni pikkus on 75 minutit.
Kuna tunnis on kohti ainult 15, oli isegi väike šanss, et ma ei pääse treeningusse. Tund oli nimelt üle broneeritud. Kuid viimasel hetkel siiski osa kohti vabanes ja ma mahtusin kenasti tundi.

Minus oli ikkagi väike kuri lootus, et ma ei pea veel jooksma minema. Pisike hirm oli jooksmisega taasalustamise ees, sest treeningud, mida tavapäraselt teen, arendavad mu lihast hoopis jõulisemaks ja tugevamaks. Hea vastupidavus ja kiire taastumine tulid mulle selles tunnis õnneks kasuks!

Tund algas kerge soojendusjooksuga areenil ja jätkus soojendusharjutustega. Peale seda tegime lahtijooksu, mis koosnes viiest 100 + 100 m distantsist ehk pool ringi (100 m) tuli läbida kerivas tempos ning pool ringi jalutades ja taastudes.

Järgnes jooksutreeningu põhiosa, mis tunnist tundi vaheldub. Seekord olid lühemad otsad: viis korda tuli läbida 300 + 100 m intervall ehk 300 m (poolteist ringi) korralikus tempos jooksu ja 100 m taastavat kõndi. See osa oligi mulle kõige raskem. Kuna jooksuga ma regulaarselt ei tegele, oli poolteist ringi heas tempos joosta korralik väljakutse. Aga õnneks taastun ma kiiresti.

Esimesed kaks intervalli olid veel enam-vähem toredad. Alates kolmandast hakkas aga meenuma kooli kehalise kasvatuse tund, kus sai staadioniringe joostud. Neljas ja viies intervall tulid puhtalt juba tahtejõu pealt ja eesmärgist, et pean lõpuni jõudma. Tuli ju näidata, et tegemist pole ikkagi papist tüdrukuga :).

Ka see treeninguosa sai lõpuks läbi. Saime puhata ja taastuda ning paar rahulikus tempos staadioniringi peale sörkida, et lihaseid lõdvestada.

Siis algas see tunni osa, mida võib nimetada üldkehaliseks ettevalmistuseks (ÜKE) või ringtreeninguks. Ringis tegime seitset-kaheksat harjutust, mis hõlmavad kogu keha: osa neist treenivad jala-, käe- ja kerelihaseid ning on ka kardio- ehk südameharjutusi. Tund lõppes venitustega matil.

Kindlasti lähen jooksutreeningusse uuesti, sest vahelduse mõttes midagi täiesti teistmoodi teha on tore ning kehale ja ajule vajalik. Pealegi sain paar-kolm järgmist päeva oma sääre- ja kerelihaseid korralikult valutada. Kiidan ka treenerit, kes jõudis kõigi inimestega tunnis eraldi tegeleda, neile tehnikat näidata ning soovitusi ja nippe jagada.

Soovitan jooksutreeningut proovida kõigil, kes otsivad vaheldust tavapärasesse treeningute rütmi. Vahepeal midagi muud teha ja uut proovida toob mugavustsoonist välja.

Katrin Hiiepuu
juhataja-peatreener

Jalus