Uudised

Personaaltreener Siim Veri: „Seitse põhjust, miks tulla jõusaali“

05.12.2016

siim2016. aastal Eesti spordiregistri kogutud andmetel on Eestis jõusaalis treenijaid ja fitnessiharrastajaid
13 122
. Miks käivad need tuhanded inimesed regulaarselt jõutreeningutel?

Häid põhjuseid on vähemalt seitse.

1. Tugev tervis

Osaledes regulaarsel jõutreeningul,
• tõstad hea ehk HDL-kolesterooli taset ja langetad halva ehk LDL-kolesterooli taset;
• vähendad insuliiniresistentsust ja diabeediriski;
• kahandad südame-veresoonkonnahaiguste riski;
• langetad vererõhku;
• kasvatad luutihedust ja vähendad tänu sellele osteoporoosi riski (eriti oluline on see vanemas eas);
• muutud rahulikumaks ja talud stressi paremini.

2. Parem keha kompositsioon

Jõutreeningute käigus paraneb Sinu keha rasva- ja lihasmassi suhe. Tänu suuremale lihasmassile
• oled paremas toonuses ja Sinu keha näeb hea välja;
• põletad nii liikudes kui ka puhkeseisundis rohkem kaloreid.

3. Suurem lihasmass ja jõud

Jõutreeningul suurenevad koos lihasmassiga ka jõud ja vastupidavus: Sul on näiteks kergem asju tõsta ja kanda ning isegi trepist üles liikuda.

4. Hea paindlikkus

Kui töötad lihastega täisamplituudil, siis paraneb Sinu keha üleüldine paindlikkus ja liikuvus.

5. Väiksem vigastusoht

Jõutreening tugevdab Sinu lihaseid, kõõluseid ja sidemeid ning suurendab luude tihedust, tänu sellele väheneb üldine vigastusoht.

6. Korralik rüht

Istumis- ja seismisasendit mõjutab kaela-, õla-, selja-, puusa- ning kõhulihaste tervis. Teadliku jõutreeninguga saad parandada rühti ehk kehahoiaku stabiilsust ja tasakaalu.

7. Vastupidav vaim

Järgides regulaarset treeningurutiini ja jõudes sel moel heade tulemusteni, suurendad enda stressitaluvust ning vähendad ka võimalikke ärevuse ja depressiooni sümptomeid. Kliiniliste uuringutega on nimelt kindlaks tehtud, et korrapärane ja tulemuslik treenimine kasvatab inimese enesekindlust ning rahulolu.

Kokkuvõtteks

Regulaarset jõutreeningut võid seega käsitada ajalise investeeringuna, mille suur tasuvus on garanteeritud: treenides saavutad parema tervise, füüsilise võimekuse ning vaimse arengu ja rahulolu.

Me väärtustame Audentes Fitnessis targalt treenimist. Kui soovid jõutreeningutega alustada või tahad nendega uuel tasemel edasi minna, siis pöördu julgelt meie personaaltreenerite ehk Marko, Signe ja minu poole. Oleme siin selleks, et Sind aidata!

Jalus