Uudised

Saa tuttavaks eelmise hooaja võitjatega!

16.11.2017

Audentes Fitnessi võistlussari „Jõusaali täht“ kestab viis kuud ja hõlmab viit võistlusala. Kõikide etappide koondarvestuse võitja kuulutatakse jõusaali täheks. 2016/2017. aasta hooaja jõusaali täheks sai naistest 68 punktiga Julia Õismaa ja meestest 81 punktiga Oleg Žumadilov.

Küsitlesime mõlemat võitjat, et innustada ka teisi treenijaid.

Kuidas ja miks Sa spordiga alustasid ning kuidas oled saavutanud nii hea vormi?
Julia:
11-aastaselt alustasin judotreeninguga. Kokku olen spordiga käsikäes kulgenud juba 19 aastat, millest kümme pühendasin tippspordile. Viimased kuus aastat olen käinud pidevalt jõusaalis ja töötanud judotreenerina. Jõusaal on kuulunud alati judotreeningute juurde, kuna jõud on judos väga oluline.

Püüan püsida aastast aastasse sama heas vormis, sest treenerina ja kooli kehalise kasvatuse õpetajana töötades tahan olla oma õpilastele eeskujuks.

Oleg: Alustasin sporditeekonda väga ammu. Esimene ala, millega põhjalikult tegelesin, oli karate. Tulin selles mitmekordseks Eesti meistriks. Isa sõidutas mind tol ajal trenni ja seetõttu polnud tal midagi teha ajaga, kui ta mind trennist ootas. Nii hakkas ta käima jõusaalis, mis asus minu treeningupaiga kõrval. Mõne aja pärast – olin siis 12-13-aastane – võttis isa mu jõusaali kaasa. Armusin sellesse kohta kohe. Hakkasin jõusaalis käima seepärast, et mulle seal meeldis, mitte aga telekast või ajakirjast nähtud musklimeeste eeskujul.

Tol ajal harjutasin jõusaalis paremal juhul kord nädalas ja tegin seal kogu keha trenni korraga umbes kolm-neli tundi. Isegi sellise koormusega oli mu progress päris hea: esimest korda surusin 100 kg rinnalt 15-aastasena. Juba siis kaalusin umbes 75 kg: peenike poiss ei ole ma kunagi olnud. Põhjalikumalt hakkasin jõusaalis käima ülikooli ajal, kus jõusaali sai argipäeviti kasutada tasuta. Nii treenisingi seal igal tööpäeval. Suvel ma jõusaalis ei käinud ja see harjumus jäigi päris kauaks.

Tänavune suvi oli alles teine, kus ma trenni tegin. Varasematel aegadel tulin septembris tagasi ja töö hakkas otsast peale.

Hea vorm tuleb sellest, et ma treenin järjepidevalt ja üritan kogu aeg areneda, mitte ei võta igas trennis samu raskusi. Eksperimenteerin kavadega, toitun õigesti, trennis ei passi ja – ütleme ausalt – geenidega on ikka ka vedanud. Vaadake minu isa Valery Žumadilovit, kes on saanud jõusaali täheks enne mind kolmel korral. Ta on üle 50 aasta vana ja võistleb endast noorematega!

Kuidas jõudsid võistlussarjani „Jõusaali täht“ ja mis pani Sind selles osalema?
Oleg: Mulle meeldib võistelda. Kui selle võistluse käivitamise kohta tuli uudis, siis olin kindel, et pean osa võtma. Sel hetkel ma veel eriti ei osanud oma võimalusi hinnata, aga uskusin, et keskmisest olen ikka kõvem. Ja selgus, et olengi.

Kui oleksin 2013/2014. aasta hooajal teinud läbi kõik viis etappi, siis oleksin ka tookord võitnud. Kükivõistluse ajal olin välismaal ja nii läks üldvõit isale, aga kahju mul pole.

Julia: 2015. aastal tahtsin pärast emaks saamist kiiresti jõuda endisesse vormi ja nii sattusin juhuslikult sellele võistlusele. Mõtlesin, et miks mitte panna ennast proovile, seda enam, et sportlik põhi oli mul all. Sportlaskarjääri jooksul olin käinud väga paljudel võistlustel ja vahel ma ikka igatsen seda võistlustunnet.
Sarja „Jõusaali täht“ 2015/2016. aasta hooajal osalesin kolmel alal viiest ning saavutasin üldarvestuses seitsmenda koha.

Milline on selles võistlussarjas Sinu lemmikala? Milliseid soovitusi annad selleks alaks valmistumisel?
Julia: Selle võistlussarja iga ala nõuab eri lihaste treenimist. Mul õnnestuvad need alad, kus on kaasatud ülajäseme- ja õlavöötmelihased. Kuid rööbaspuudel surumise harjutuse asemel eelistaksin pigem tavalisi kättekõverdusi. Ei saa öelda, et igaks alaks kõvasti valmistun, kuid natuke rohkem tähelepanu pööran küll eelseisvale võistlusalale.

Olen märganud, et kui naised käivad jõusaalis ja ei valmistu just fitnessivõistluseks ja ei harjuta personaaltreeneriga, siis nad jätavad käte treenimise tagaplaanile. Nad pööravad rohkem tähelepanu oma probleempiirkondadele, milleks on tihti tuharad ja kõht. Kui sel juhul hakata biitsepsitõmbeks valmistuma kuu aega enne võistlust, siis see ikka soovitud tulemust ei anna. Eeltöö peaks kestma kauem.

Oleg: Minu lemmikala on rinnalt surumine. Kui võiks, siis ma ainult seda teekski.

Tänavu olen harjutanud rohkem kükke ja jõutõmmet, seetõttu on rinnalt surumine kannatanud. Edaspidi teen jälle kaks rinnatrenni nädalas. Muidu mu rinnatrenn ainult lamades surumistest koosnebki. Teisi harjutusi teen vähe.

Kuigi võistlusel surutakse üsna kerge raskusega, et kordusi oleks rohkem, tasub trennis siiski oma ühe korduse maksimumi suurendada – see tähendab tavalist jõutrenni vähese kordusarvuga. Paar nädalat enne võistlust tuleks hakata proovima kergema raskusega ja rohkemate kordustega. See soovitus kehtib iga harjutuse kohta.

Aga veel olulisem on lihvida oma tehnikat. Muidu näeb harrastaja pingil sageli välja nagu kartulikott.

Kas võistlussarjas võiksid osaleda kõik jõusaali tavaharrastajad?
Oleg: Kindlasti tasub osaleda! Ega sa kunagi ei tea, kas oled tavaharrastaja või sellest kõvem. Kui kohe ei õnnestu head kohta saada, siis järgmine kord proovid ületada kasvõi enda tulemust. Inimene peab ennast kogu aeg proovile panema, seadma eesmärgi ja üritama seda saavutada.

Kui võistled, siis ei ole sul vaja ennast teistmoodi motiveerida. Sa tead, mis tulemust ja mis päeval pead näitama, ning selle nimel sa töötad.

Julia: See võistlussari sobib ka tavaharrastajale ja inimesele, kes ei karda uusi väljakutseid ning kellele meeldib võistlusmoment. Seega kutsun kõiki, kes jõutreeninguga vähegi tegelevad, selles võistlussarjas osalema. Hea energia ja adrenaliin, mida tavatreeningul ei ole võimalik kogeda, on garanteeritud!

Mida soovitaksid tavaharrastajale, kes osaleb võistlussarjas esimest korda?
Julia: Tutvu alade tehnilise poolega ja proovi neid tehnikaid oma treeningutel läbi. Naudi oma sooritust ja ära mingil juhul üle pinguta, sest kokkuvõttes on tähtis hea enesetunne.

Oleg: Kindlasti tule kohale! Sa teed parema tulemuse kui trennis, sest trennis ei suuda inimene nii kõvasti pingutada.
Räägitakse, et üks võistlus asendab kolme trenni. Nii saad järgmiseks korraks hea ettevalmistuse. Sea endale eesmärk ja tule osalema. Eesmärk ei pea olema ainult võit. See võib olla ka mingi kindel tulemus, mis on sinu jaoks hea.

Samas ma tean, et selle hooaja tase tõotab tulla senisest kõrgem.

Mida Sa meie klubi puhul hindad?
Oleg: Põhiline Audentes Fitnessi eripära on mitmekesisus: kergejõustiku sise- ja välismaneež, bassein ning hea varustusega jõusaal, samuti mitmekesine valik rühmatrenne ja parim jõusaali võistlussari.

Julia: Lõpetasin Audentese spordikooli vaid paar aastat enne Audentes Fitnessi rajamist. Seega on siinne koht mulle hästi hingelähedane. Olen Audentes Fitnessi tekkimisest saati hinnanud selle toetavat ja sõbralikku personali.

Väga positiivne on see, et fitnessiklubi aastast aastasse täiendab ja laiendab oma võimalusi. Siin leidub tänapäevaseid ja absoluutselt igale maitsele rühmatreeninguid. Ma ei olegi neid kõiki jõudnud veel proovida.

Oleg, Sinu isa Valery Žumadilov on mitmekordne „Jõusaali tähe“ sarja võitja. Miks ta sel hooajal ei osale? Kas ta kardab Sulle kaotada?
Ta ei taha hoopis endale kaotada, näidates tulemusi, mis on eelmistel aastatel saavutatust nõrgemad. Selle võistlussarja aladeks peaks ta eraldi valmistuma, aga isal on praegu teised eesmärgid: ta võistleb sprindis (põhidistants 200 m) väga kõrgel tasemel (EM, MM). Olles praeguseks jõudnud uude vanuseklassi (M55), tahab ta oma potentsiaali seal rakendada.

Isa teeb väga palju jooksutrenne, tal on treener ja kindel treeninguplaan. Sel talvel ootab teda ees vähemalt viis võistlust. Seega oleks tal raske sellise koormuse kõrvalt „Jõusaali tähe“ võistlustest osa võtta.

Loodetavasti võistlussari jätkub, sest võib-olla järgmisel või ülejärgmisel hooajal saab ta jälle osaleda.

Jalus